ד"ר איתמר יהודה הוא חבר סגל בכיר בחוג למדעי התזונה במכללה האקדמית תל-חי וראש מו"פ החינוך במכון שמיר למחקר העוסק בחקר פדגוגי, מלווה מסגרות חינוכיות בתהליכי הערכה ומדידה ומספק ייעוץ פדגוגי מבוסס עדויות והתנסויות לצורך שיפור מתמיד. בעל תואר דוקטורט במסלול ישיר (Ph.D) במדעי התזונה מהאוניברסיטה העברית בירושלים
תחומי המחקר של מו"פ חינוך:
- הערכת אפקטיביות של תוכניות חינוכיות-חברתיות, תהליכי שינוי בארגונים חינוכיים, תהליכי הטמעה בחינוך, פיתוח מתודולוגיות להערכה בחינוך.
- חקירה שיטתית, למידה ופיתוח של ידע על תוכניות חינוכיות-חברתיות, שיטות ותהליכים בתחום החינוך.
- בניית תהליכי שותפויות חינוכיות-חברתיות, מנהיגות חינוכית.
- עיצוב דרכי הוראה ולמידה לפיתוח למידה ממוקדת תלמיד, מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, מטה-קוגניציה והיבטים חברתיים ורגשיים.
תהליכי הערכה מאפשרים לבחון באופן קפדני את התהליכים המתרחשים בהפעלת תכנית חינוכית והמסגרת הארגונית שבה היא פועלת. זוהי עשייה מתמשכת ושיטתית המאפשרת ניהול דיון ביקורתי ומבוסס נתונים לגבי יוזמות חינוכיות, מטרותיהן, התקדמותן ותוצאותיהן. הערכה מעצבת עושה שימוש מתמיד במשוב מקצועי לטובת שיפור העשייה החינוכית. הערכה מנסה להבין את ההשפעות ההדדיות בין מקסימום אפשרי של משתנים במסגרת פעולה קונקרטית.